Een kleurrijke reis - Reisverslag uit Târnăveni, Roemenië van RoemenieTarnaveni - WaarBenJij.nu Een kleurrijke reis - Reisverslag uit Târnăveni, Roemenië van RoemenieTarnaveni - WaarBenJij.nu

Een kleurrijke reis

15 Januari 2014 | Roemenië, Târnăveni

Buona lezers,

Gisteren hebben we een vrije dag gehad. Een dagje om uit te rusten, voor te bereiden op de komende dagen en om een klein beetje meer van dit interessante land te zien. ‘s Ochtends hebben we weer een beetje geleerd (we zijn super goed bezig!) en we gingen rond de lunchtijd weg om de bus naar Targu Mures te halen, een grote stad in de buurt van Tarnaveni. Helaas kwamen we aanrennen toen de bus net vertrok (What a surprise…) dus toen moesten we nog een uur wachten. We gingen maar weer terug naar ons lievelingscafé om kaarten op tafel te spelen (Het is maar goed dat er geen mannen bij zijn op deze reis!) en goedkope cappuccino’s te drinken tussen de Roemeense cowboys, later hoorden we dat dit de klederdracht van een bepaalde Roma stam is. De busrit naar Targu Mures was heel mooi, we zagen pittoreske dorpjes en glooiende heuvels. Targu Mures zelf was een echte stad met veel winkeltjes, een McDonalds en een paar grote historische gebouwen waarvan we eigenlijk niet echt wisten wat ze nou precies waren. Maar dit waren niet de enige bezienswaardigheden in Targu Mures, want ook wij wekten de nodige aandacht. Overal waar we liepen werden we nagekeken, of dit kwam door Judith's kleurige blauwe jas of Corinne's ongewone rooie haar weten we niet. We brachten in ieder geval kleur naar het anders vrij grauwe landschap. Ook het project dat we met de meiden doen heeft als thema kleuren en elke dag behandelen we een andere kleur met een daarbij horende eigenschap (bijv. blauw en kracht). We hebben lekker rondgelopen en zijn vaak gestopt voor de lekkere snacks die we niet konden weerstaan (al zitten we met 4 voedingsmiepjes!). Na het avondeten moesten we als een malle naar het busstation om de bus terug te halen want die ging maar een keer in de twee uur, alleen konden we geen bushalte vinden om daar te komen. Uiteindelijk hebben we met veel stress en in ons beste Roemeens een taxi kunnen vinden en net op het nippertje de bus gehaald. Phew!

Groetjes,

Judith, Willemien, Ruth, Valerie, Corinne & Mirella

• 16 Januari 2014 - 14:47

Coby Ouwehand:

Ha actieve meiden.
    Leuk om jullie blog te lezen. Het lijkt ons een supermooie ervaring. We zijn benieuwd wat jullie gisterenavond met de kinderen gedaan hebben. Zo te horen valt de kou gelukkig mee. Nog veel plezier en liefs van opa en oma Ouwehand

• 16 Januari 2014 - 17:55

Ouders Willemien:

Hoi meiden.

Leuk jullie weblog te lezen.
    Zo te horen genieten jullie van deze reis.
    We hadden er sneeuw verwacht, maar dat valt dus nog mee.
    Nog een goede tijd met elkaar.

groetjes ouders Willemien